אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ • אליעזר שולמן על בחירות בית שמש

אליעזר שולמן 2 Comment on אֲבָל אֲשֵׁמִים אֲנַחְנוּ • אליעזר שולמן על בחירות בית שמש
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

 תמונה לטורלא הייתי ליד משה אבוטבול כאשר התקבלה הכרעת בית המשפט בדבר בחירות חוזרות בבית שמש, אך אני מסופק האם הוא הופתע. אבוטבול, אדם שראוי לתואר פרופסור באוניברסיטה של החיים, חש במהלך כל התקופה כי כל הסיכויים נגדו. היו עדויות של אנשים חרדיים בבית שמש שהוצגו בבית המשפט והיה גם חוסר התמיכה, שלא להגיד מתקפה, מצד אישים או גורמים המוגדרים כחרדיים. במסווה של הבאת עמדות שוויונית הם חבטו בו ללא רחם.

אבל זה לא היה רק זה. הבסיס לעתירה הדורשת בחירות חוזרות היא עובדת גילויים – על פי הטענה – של 500 תעודות זהות מזויפות בדירה שפרצו אליה בלשי המשטרה בעיצומו של יום הבחירות וברכבו של אחד מהחשודים בפרשה.

מהדיון שהתקיים בבית המשפט ניתן היה להבין כי עדותו של פעיל מפלגת 'דגל התורה', שהטיל על מפלגת 'כח' את האחריות לזיופים, הפכה לעדות המרכזית של הפרקליטות. עו"ד וינרוט טען כי עדותו שקרית וכי היה לו אינטרס ברור: "לפעיל הייתה מוטיבציה מובהקת לפסול את הבחירות. כפי כשכבר הראינו בעיקרי הטיעון שהוגשו, מדובר היה ביריב פוליטי של מפלגת כח, שרצה לבטל את ההישג שהשיגה בבחירות האחרונות".

צריך להודות כי התופעה עצמה שבגללה באה עלינו הרעה הזאת ראויה לגינוי. עם זאת, כאשר מדינת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה חוברים לדרישה לעשות בחירות תוך שהם מנצלים את העובדה שעל פי החוק גם אם לא ניתן להוכיח מסה קריטית של זיופים הרי שנחשפה כאן שיטה עם "פוטנציאל לשנות את הבחירות", כלשון נציגת המדינה בבית המשפט, הרי ברור שבית המשפט יראה בזה סכנה ברורה לדמוקרטיה ויורה על הצורך לקיים בחירות חדשות, על אף שהזיופים שהתגלו אינם בממדים העשויים להשפיע על התוצאות.

בפסק הדין בית המשפט ציין שחומר הראיות העלה כי מדובר ב"פעילות מאורגנת העולה כדי 'שיטה' של ממש, ואף 'תעשייה', שכללה מרכיב של תכנון מראש". עוד נקבע כי אין מדובר בפעילות ספורדית או יחידנית, "אלא בפעילות שהייתה קשורה לפעילים פוליטיים, וכי היא באה על מנת להביא לבחירת מר אבוטבול ורשימת 'כח' בבחירות". עם זאת, בית המשפט הדגיש שאין לפניו כל ראיה או טענה למעורבות של אבוטבול בדברים.

הפתגם העממי אומר שחכם לא חוזר על טעות פעמיים. הפעם הזו עושה רושם כי מי שהתיימר להתחכם חזר על טעות שעשה בעבר וחבל. באם בג"ץ לא יקבל את טענת הערעור, הבחירות בבית שמש עלולות להיות מוכרעות באופן שיפגע בבו בני הציבור החרדי. ואת זה יוכלו לייחס לעצמם, לצערי, אנשים מתוך הציבור החרדי.  

אליעזר שולמן הוא עורך מגזין 'משפחה' 



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מאיר פרוש צריך לספק תשובות איך בשביל כמה קולות עלובים הוא הפסיד לציבור החרדי את בית שמש.
    גם את חריש הפסדנו על שטיקים חובבניים מבית היוצר הפורושי וכעת גם את בית שמש.
    די לשחיתות!!!